Tuesday, March 14, 2006

Santai

Assalamualaikum,
Lama benar aku tinggalkan blog ni.. bukan apa, agak sibuk jadi takde masa nak post N3...
Semalam result SPM keluar.. anak buah aku dpt 5A, adik ipar dpt 8A.. alhamdulillah. Aku promote kat anak buah masuk UIA.. hehe.. so tatau la boleh lepas ke tak. Skrg competion tinggi, ramai budak2 pandai, dpt result bagus pun belum tentu dpt tempat kat IPTA. Tiap2 tahun result mesti bertambah baik.. peningkatan di subjek tertentu.. bla bla bla.. pernah ada isu dulu, sebab nak naikkan nama menteri yg baru jadi menteri, graf direndahkan supaya ramai boleh dpt result bagus... ntahla ada kebenaran ke tak dlm isu tu... sumber ni pun dari cikgu2... maybe betul, maklum la nak popular dulu among the parents, menteri sanggup buat apa saja.. oopsssss

Smlm baby Naufal tido lambat lagi.. kul 11 lebih rasanya.. Ummi dia (aku le tu) layan mcm2 supaya dia tak nangis. Dia gelak terkekek2 suka.. sampai mata pun tak larat nak buka, nak main lagi nak main lagi.. tak nak tido. Bila baringkan terus menjerit... jadi aku pun layan la dia sampai dia betul2 tak larat lagi nak gelak sbb mengantuk, baru le senang dia tido.. dan tido dgn nyenyaknya... bangun menyusu kul 4.. hehehe... sedap la Ummi dia tido ZZzzzzz. Yg kelakar nya, masa masuk bilik kul 11 lebih tu, ingatkan Nabil dah tido, rupanya Ayah Nabil yg dah tido.. Nabil masih terkebil2 matanya. Dah letak baby Naufal, aku nak solat Isyak, pesan pd Nabil :

Ummi : Abang, jgn bising ye.. adik dh tido
Nabil : Ummi?
Ummi : Ummi nak solat jap... jgn bising tau..
Dgn mata dia yg terkebil2 tu dia semacam mengiakan...

Sedang aku solat rakaat pertama... (tak khusyuk solat aku ehehehe)... aku dgr dia dh bernasyid..
Anta ya rahmanu rabi
Najina min kulli karbi
faghfirillah huma zanbin ya rabb
ya latif am bil 'ibaaadd...

Dlm solat tu, aku harap baby Naufal tak terjaga... bila dh abis solat, aku tgk Baby Naufal dgn sedapnya tido.. nyenyak sgt. Aku pun gi kat Nabil, cium dia.. peluk...

Ummi : Nabil tido ye.. Ummi ngantuk la..
Nabil : &*@^#(@*^) ( ntah apa dia ckp)
Ummi : Alaaa tido la.. peluk ayah ok?
Nabil : Ayah........
(Ayah dia dh sedap melayari mimpi agaknya.. hehehe... dia terus peluk ayahnya dan pejam mata)

Lega rasanya bila dpt baringkan badan yg letih sepanjang hari.... fuuhhhhh.. terus peluk bantal, dan aku pun ZZzzzzzzzz......

2 comments:

Anonymous said...

apasal kaum bapa selalu cepat terlena dr anak dan isteri dia yea...

Anonymous said...

bie-->> haha.. niat awal dia mmg murni, nak tlg tidokan anak.. tapi sebab dh terlebih taktik, dia yg tertido dulu..kantoi!

ida-->> mmg sian.. agak terpinggir.. tapi alhamdulillah, aku ada cik abe nak tlg tidokan nabil.. cam kau lagi susah kan?.. aku sumtime tak dpt bayangkan kalau aku di tpt kau.. sian ngan anak, tapi kudrat hanya 2 tgn saje...
nasyid tu dia dgr nenek dia praktis.. aku terkejut mula2 dia nyanyi sebab dia dpt penuh lirik nasyid tuh.. skrg ni asik nasyid tu jek.. lawak tul!