Thursday, March 16, 2006

Nabil - reka cerita

Assalamualaikum,
Ni nak cerita Nabil my first son... sekarang ni suka reka cerita sendiri, kreatif tu. hehehe...
Smlm aku bw baby Naufal pi check paeditrician kat klinik pakar kanak2 an-nur bangi, sebab dia selsema dah berminggu2, risau dibuatnya. So nak check whether baby is alergic to anything or what. Yes! the paeditrician confirmed baby Naufal has alergic selsema... mcm Ummi dia daaa.... :-I
While waiting, Nabil was playing at the children corner... ada la sorang budak pompuan ni (smaller than him).. dok pegang2 selipar bata dia tu... Nabil dh pandang semacam jek..

Nabil : (sambil amik selipar dia) Ayah... cimpan sipar Abil (he's calling himself Abil.. tak leh sebul 'N')
Ayah : Laa.. napa? biarlah situ
Nabil : Tu budak tu nak amik tu...(sambil jalan balik ke plyaing corner, membebel).... Dia nak bawak balik sipar Abil tu... nanti Abil takde sipar nanti.. Abil nanis .. haaaa
Aku :... Sabo je la budak ni...pandai je buat cerita

Then ni kat umah pulak, mlm Ayah dia pergi Tesco, belikan diapers baby Naufal dh abis stok. Ayah dia beli biskut choclate... dia pun makan la dgn nikmatnya..
Ayah : Ayah amik sikit ye..
Nabil : Alaaa... Abil akan nii...
Ayah : Sikit je.. (sambil pergi ke bilik, sambil makan)
Nabil : Ish Ayah ni.. makan tu jatuh nanti.. ada cemut abis umah Abil...
Aku : gelak jek...
Nabil : (tak abis bebel lagi)... Ayah amik Abil punye ni.. nanti abis... Abil nanis nanti..
Aku : Ish Nabil ni.. asik2 buat cerita nangis je.. pandai laaa.. mana Ayah makan abis..
Nabil : sengeh jee....

Lepas tu aku tgh lepak2 tgk TV... dia tgh main dgn keta & kapal terbang dia...
Aku : Nabil.. becareful main tu, nanti kene adik.. sakit la...
Nabil : Abil main ni...
Aku : Yelah.. jgn la main dekat2 sgt ngan kepala adik, Ummi takut kene...
Nabil : Abil bawa keta.. Ummi Ayah tinggal... Abil bawa laju laju... Vrrooommm...babai..
Aku : (Dgn konpius dgr citer dia tu... amboii nak tinggalkan ummi & ayah dia pulak.. dia selalu berangan nk bw keta mcm org besar..)

Actually adabyk lagi dialog2 Nabil yg dia suka2 je reka cerita... Nenek tinggal la.. Ummi tinggal la.. Abil bw keta ngan adik la... Ummi ngan Ayah duduk belakang, Abil bw keta.. adik duduk depan. Dia excited sgt2 kalau kami bg dia duduk kat driver seat tuh.. tapi nanti siaplah mcm2 button dia tekan.. risau nanti keta bergerak pulak..
Anyway.. seronok dgr dia ckp skrg.. mcm budak dh besar!.. maklum la tinggal ngan nenek ... so dialog pun mcm org dh besar..

Eh, smlm ada gossip pasal Siti lagi.. keh keh keh.. kata sleepless.. Siti ngan Anuar Zain pulak.. kekekeke.. terus tanya my husband..
Aku : Eh, abang... Siti ngan Anuar zain ek?
Abg : eehhh mana leh bg tau... rahsia pejabat takleh bg tau.. (sambil sengih)
Aku : Alaaa abg nih.. kunun la tu..Abg tau something ke?
Abg : Mana leh bg tau abg tau ke tak...
Aku : Eeeeeiii saba je lah... sajer je nak provoke tuh
Abg : ...(sambil gelak).. kalau ngan Anuar zain tu abg percaya la.. ngan Datuk K.. rasanya tak kot
Aku : Napa Abg kata camtu?
Abg : Adaalaaa....
Aku : ishh abg ni sajer je laa...
Abg : Tunggu je laa...

Ehm... dialog tu tak abis kat situ je.. sambung pulak dlm keta pagi tadi..
Aku : Kalau Siti ngan Anuar Zain, Nor suka la...
Abg : Ehm.. Anuar tu baik kot.. jenis family man
AKu : ooOOO patutla Siti tu baik je ngan Ziana Zain.. ZZ pernah ckp.. kalau kami balik kpg beraya, kami beraya rumah Siti ...
Abg : Tapi Abg rasa.. Siti ni ngan sedara mara dia jek
Aku : Eh ye ke?...

Dialog tu tergantung kat situ je...
Teka teki hari ni...(petikan dari KnK & Saiful Apek)
Simpulan bahasa : Jauh di mata, dekat di hati ... apa dia? scrollllllll



















Jawapannya : Usus... (hampeh je si Apek ni)
Apek : kalau usus di terbalikkan?
KnK : susu
Apek : wehh meninggal la wei...usus kalau terbalikkan, camana nak hidup.. U all ni student belum renew ni.. dh subscribe tapi belum renew..

Sabo jelaaa.... hehehehehe

2 comments:

Anonymous said...

ahhahahaha..lawak betullah budak Nabil nie...kecik2 dh bercita2 nk bwk kete sendiri yea...tunggu sampai besar dulu tau...tunggu dpt lesen dulu...(dialog utk Nabil)
waa...dahsyat...kat pusat Islam pun org bergossip psl Siti ker? mane dpt sumber nie? (diaolog utk hubby k.leen)
klu ade lg cite terbaru psl Siti...hehehe..jgn lupa story kat sini tau...berminat gak nak tau (nie diolog utk K.Leen)

Anonymous said...

bie-->> nanti akak sampaikan pd Nabil & Ayah dia
sleepless-->> biasala budak, imagination tinggi...

citer hot pasal CT?... hehehe citer terhangat dan terbaru.. confirm CT & datuk K.. informer dari sumber yg boleh dipercayai... cuma problem skrg, family CT tak suka datuk K wpun CT dah suka giler ngan dia.. so tunggu je la samada dia akan kawin ke tak .. kuang kuang kuang