Monday, January 12, 2009

Feel terrible

Pagi ni entah kenapa "angin" betul masa nak drive ke office. And i felt terrible and guilty pada Nabil. As usual, sampai di office husband, dia akan turun dan aku akan terus drive ke office di PJ pula. Tapi pagi tadi hampir suku perjalanan, husband call dan bg tahu 1 selipar Nabil ada dalam beg keje dia... haaa???? (!^(#!^(@*&$)_#(*_!@ camana boleh ada selipar tu dalam beg dia? .. ehmm dia mesti Nabil masuk kereta dan buka selipar dan tak perasan selipar tu terjatuh dalan beg ayah dia.. sabar je lah!!




Dah patah balik dan ambil selipar dari husband, disebabkan dah lambat (mas tu dh 7.52am) aku pun tekan minyak kuat sikit .. dan Nabil masih "bye-bye" ayahnya dari belakang ... tanpa aku sempat nak bg amaran Nabil untuk duduk, ada sebuah kancil di depan terus stop dan signal ke kanan. Dengan emergency break yg agak kuat,Nabil terjatuh ke depan dan badannya terkene seat belakang driver .. kuat bunyinya... panik betul aku ... Nabil dah menangis sebab terkejut dan aku "termenjerit" panik selepas dia terjatuh.




Ya Allah .. anakku Nabil ..




Aku periksa belakangnya, tiada luka cuma katanya sakit sebab terhentak di belakang seat driver ... aku pun menangis ... akibat kecuaian aku juga tadi Nabil jadi begini .. dan akibat Nabil tak duduk dan memakai tali pinggang belakang ....




Mujur la Nabil tidak terjatuh ke depan bahagian handbreak dan gear .. Na'uzubillah.
Aku drive juga la sampai ke office dengan menggigil tangan dan kaki.. dan Alhamdulillah selamat sampai di office dan sekolah Nabil.




Aku peluk dan cium Nabil .. Ummi minta maaf ye.. bila ditanya sakit lagi atau tidak?.. Nabil jawab, sakit sikit je Ummi ..dah nak baik ni. Alahai ... kesiannya anak Ummi...
Jadi.. hati ku tak berapa tenang pagi ini mengenangkan insiden tadi .. emosi untuk mulakan Isnin ku agak terganggu ...


5 comments:

Nik Ha said...

Alhamdulillah sume ok.Sy pun penah rasa mcm tu, sib baik Hakimi ok.Duk seat dpn lak tu. Dia mmg tanak pakai seat belt, risau sgt kalu drive jauh sket bwk dia.

Bab selipar tu kelaka lak. Hakimi lak siap pakai sblh lain, sib baik umah dkt je dgn tadika & ofis :)pusing blk pun takde la kalut sgt kan

13may said...

hmmm...sabar bebyk :)

Anonymous said...

Ha
tu laa.. pasal selipar tu yg lawak ...kalau ingat balik nak tergelak je

13 may
thanks

13may said...

salam akak...

bila nak updet nih?

hehhe hehhe

Anonymous said...

13 may .. tgh takdak mood laaaa